Followers

:: rAmaDaN ::

      assalamualaikum kepade semue umat islam .selamat menjalani puase dan puase penoh bagy yg tiada sebarang masalah. berpuase dan beramallha pade bulan mulia ini kerana bulan ini hanya datng sebulan dalm satu tahun.bulan ni lha kite mengumpul pahala .bulan nie kite inginkn keberkatan dan rezeki yang melimpah. 


     Bulan ini juga bulan yg menjauhkan diri kita dari sebarang maksiat . Kita tidak keluar dengan kawan-kawan begitu sahaja disebabkn kite akan penat .Kita juga perlulah beramal dngn banyk dan menjauhi larangan allah.jangan lha kita menipu pada bulan ramadhan ini kerana ia dapt menghilngkn pahala puasa kita. 


      ketika kita bersahur kita tidak dikehendaki makan terlalu kenyang . kita hanya perlu makan sedikit untuk mengalas perut dan bertenaga . kita mendapat pahala jikalaw kita snggop bngon untuk bersahur. kita juga mendapat barakah dari allah .kita juga mestilah menyimpan tenga kite dengan tidak bermain-main dan membuat kerja keras yg sngat memenatkn kita kerana ia boleh menghilgkn tenga yg banyak . 
      
     kita juga boleyh memakn makanan yg sihat dan berhasiat .elakkan makan makanan yg mengandungi banyak aji nomoto dn brminyk . kita boleyh makan - makann bijirin untuk tahan lapar kerana bijirin lambat hadam . kita tidak terasa lapar sangat . kita juga boleyh mengikut sunah nabi seperti makan kurma dan minum susu kambing . ia juga dapat menguatkn kita dan memberi tenaga kepada kita .  
     
            :: ini sahaja yang saya kongsikan tentang ramadan , selamat berpuasa ::
thanks for reading :)suke ? like , ok !